L'Ajuntament s'adhereix al Dia Mundial de la Salut Mental reivindicant accions de promoció de benestar emocional

Última revisió 10-10-2024 11:45
10/10/2024

Avui, 10 d'octubre, se celebra el Dia Mundial de la Salut Mental

Aquesta commemoració, promoguda per la Federació Mundial de la Salut Mental, va néixer l’any 1992 per equiparar la salut mental amb la salut física. Els seus objectius són sensibilitzar la societat sobre els trastorns mentals, lluitar contra l’estigmatització que pateixen les persones afectades i impulsar iniciatives que en millorin l’atenció. Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), una de cada quatre persones patirà algun tipus de problema de salut mental al llarg de la seva vida.

Des de les regidories de Salut i Drets Socials de l’Ajuntament de Cardona es vetlla perquè, durant l’any, amb la participació d’agents del municipi, associacions, i entitats, es realitzin activitats que promoguin el benestar emocional i la salut mental. També la creació de programes específics com el Culturament, un programa per promoure la salut mental en persones grans a través de la dansateràpia o la ràdio, el servei de cuidadora dins del servei d’atenció domiciliària (SAD) per reduir la soledat no desitjada i, recentment, l’aprovació del Programa de prevenció d’addiccions a drogues i pantalles de Cardona.

Tot i així, cal un abordatge integral per aquells casos de salut mental amb més complexitat, amb una millor atenció sanitària i social per tal que les actuacions siguin més eficaces en millorar la qualitat de vida d’aquestes persones. Des de la regidoria s’està treballant en millorar l’assistència de salut i social al municipi, així com treballar amb les accions que es promouen des del Pla Director de Salut Mental i el Pacte de Salut Mental de Catalunya, organismes que depenen de la Generalitat de Catalunya.

Des de la regidoria es volen recordar uns consells per tenir una bona salut mental com: controlar l’angoixa i l’estrès, realitzar activitat física, seguir una dieta saludable, mantenir un descans suficient, cuidar les relacions socials, participar en activitats cultural, buscar un contacte amb la natura i mantenir-se actiu en aprendre coses noves.